Friday 6 May 2011

Adakala...

Adakala, lidah terlalu tajam mengguris, adakala mulut terlalu ringan menutur, maaf ku wahai sahabat sekiranya ada kata-kata ku yang telah mengguris. Bukan niat ku, tetapi sememangnya sukar untuk hanya menuturkan hanya perkara-perkara yang betul-betul bermanfaat.

Sekali lagi, ribuan kemaafan di pohon, andai ada kesilapan yang telah aku lakukan, mungkin, adakala, aku sentiasa memikirkan kalian sama seperti ku, tidak begitu ambil kisah dengan perkara-perkara kecil, dan menganggapnya sebagai gurauan. Tetapi, aku memahami, setiap orang berbeza, sekiranya ada yang mengguris perasaan, maafkan aku.

Aku hanya manusia biasa, yang pastinya akan melakukan kesalahan, tegurlah jika aku melakukan kesalahan, agar aku mampu memperbetulkannya. Janganlah memperkatakannya di belakang ku, kerana ia tidak bermakna apa-apa bagi ku, tegurlah, kerana aku sentiasa ingin berubah untuk menjadi yang baik.. sebelum aku mampu menjadi yang lebih baik....
 
copy from: Ibu Nora
Anis.

No comments:

Post a Comment