Monday 2 May 2011

Berselimpuh Di Atas Sejadah Lusuh.... Satu Perjalanan........

Wahai Tuhan ku...
Maafkanlah dan ampunilah segala dosa-dosa ku
Sekalipun aku tidak pernah serik berbuat demikian
Nikmat dunia ini sering mengabui pandangan ku

Wahai Tuhan...
Dunia ini sering ngajak ku peleseran
Dan selalu aku tewas dan hanyut di dalamnya
Sehingga ada ketika tidak terkawalkan nafsu duniawi

Wahai Tuhan pemilik seluruh alam
Nafsu yang kekadang menghilangkan kelazatan iman
Mengajuk ku untuk polos berbuat kemungkaran
Acapkali menitipkan titik-titik hitam pada pakaian taqwa ku

Kerana nafsu sering singgah mendatangi
Tidak pernah jemu dan kenal putus asa
Mendekati ku untuk memutikkan kealpaan
Menjauhi aku mengingati Mu...

Wahai Tuhan...
Untuk kesekian kalinya
Sama seperti semalam dan sebelumnya
Aku mendatangi Mu dalam kepayahan ini
Bersimpuh di sejadah lusuh ini

Aku ingin menangis di hadapan Mu ya Rabb...
Mengharap segala dosa ku ini Engkau balasi dengan azab dunia
Kerana aku yakin bahawa aku tidak akan tertanggung
Pedihnya azab seksaan Mu di akhirat kelak

Wahai Tuhan ku...
Bersimpuh di atas sejadah lusuh ini
Sungguh aku lebih menginginkan
Agar Engkau melepaskan aku dari kedua-duanya
Kerana aku yakin Engkau tidak menutup pintu taubat untuk ku...


copy from : Ibu Nora.

Nurul Amni.

No comments:

Post a Comment