Friday 14 October 2011

~~ADA KALA NYA......(Peringatan juga buat DIRI SENDIRI)

Mari kita lihat apa ada di bawah.


Assalamu’alaikum.

ADAKALANYA .


Adakalanya...

Adakalanya kita bercakap sesama kita tanpa menyedari perkataan kita keras,pahit,kasar dan tanpa disedari mengguris perasaan orang disekeliling  kita.

Adakalanya bila kita merasakan usaha yang kita lakukan adalah yang paling bagus dalam melaksanakan tugas-tugas dakwah, malah menganggap kita orang penting dalam jalan ini.

Adakalanya kita merasa pendapat kita sahaja yang mesti diikuti walaupun di dalam satu mesyuarat yang melaksanakan konsep syura..jika sebaliknya,kitaakan marah dan kecewa.

Adakalanya kita sering mempertikaikan komitmen orang lain walhal kita sendiri mementingkan diri, harta dan keluarga melebihi Allah dan Rasul.

Adakalanya kita menyeru kepada Islam yang syumul namun unsur-unsur jahiliyyah masih lagi dapat diterima oleh jiwa kita, disenangi kehadirannya dalam kehidupan kita dan keluarga kita.

Adakalanya kita sering melupakan nasib keluarga kita, "sudahkah mereka aku bawa kepada jalan yang sebenar?"

Adakalanya kita juga tidak mudah memaafkan saudara kita,tidak memulakan untuk mengalah dan menyimpan perasaan yang tidak sudah-sudah terhadap saudara kita.

Adakalanya kita jarang membincangkan soal-soal tazkiyyah dengan sahabat kita, malah lebih banyak membincangkan soal-soal harta yang kita miliki.

Wallahualam...

~~Sesungguhnya jari yang menulis ini lebih banyak merasa........ peringatan buat diriku yang sering "terlena.."..~~




olih .tg .arb /okt /2011 .

12 52 tengah malam .
                                                        AGAR TIDAK TERLENA .


Alia Izzati

No comments:

Post a Comment