Saturday 15 October 2011

Jika Kerana...

Jika kerana apa? Apa yang ingin dibicarakan? Mari kita lihat di bawah.




Jika Kerana...

Jika kerana wang ringgit yang dinilai...
aku tak punya harta untuk di bangga...

Jika kerana ijazah yang jadi taruhan...
aku tak punya kelulusan untuk di pamer...

Jika kerana pangkat dan darjat yang menyamakan taraf...
aku tak punya kedudukan yang hendak dijulang...

Jika kerana tauliah melambangkan ketinggian ilmu...
aku tak punya apa yang hendak disampaikan...

Jika kerana nama yang hendak dipandang...
biarku simpan saja mutiara yang ada...

Namun, kerana sabdanya.. "Sampaikanlah walau hanya satu ayat.."

Aku masih disini.. demi mencari redha Illahi.

copy: http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=233762400011177&id=100000773928829&ref=notif¬if_t=share_reply

Nurul Amni.

No comments:

Post a Comment