Wednesday 6 April 2011

6 perkara yang orang perempuan tak patut buat depan orang lelaki

6 perkara yang orang perempuan tak patut buat depan orang lelaki

1. Tergedik gedik yang melampau.
Gedik itu sikap natural perempuan. Tapi kalau terlalu gedik. Orang lelaki jadi mudah menyampah dan dengan lebih mudah kau akan dijadikan sebagai bahan kutukan.

2. Ketawa terbahak bahak.
Tolong jangan buat benda ni walaupun kadang kadang lawak tu sangat lawak. Cover cover sikit kalau nak gelak. Tutup mulut. Jangan keluarkan bunyi. Orang lelaki nampak je macam tak kisah. Tapi hati penuh mengata.

3. Banyak songeh.
Orang lelaki tak suka perempuan yang banyak songeh ni. Sebab otak lelaki tahu kerja nak simple je. Kalau nak bersongeh pun, kena fikir betul betul. Agar songehan itu dijadikan dalam satu ayat yang ringkas dengan point yang padat agar lelaki tu tak terasa serabut.

4. Gila gila sangat.
Kadang kadang seorang lelaki akan jadi risau bila perempuan tu terlalu 'gila-gila' sangat. Sebab akan menimbulkan keraguan akan hormone mana yang terlebih dalam badan anda. Nak 'gila-gila' boleh. Tapi pandai pandai la cover.

5. Perasan.
Orang lelaki memang geram dengan set set perempuan yang cepat perasan. Orang perempuan yang terasa macam orang nak usha dia apabila berhubung dengan dia. So, orang perempuan tu selalu akan macam buat buat jual mahal dan etc. Jangan mudah perasan. Act profesional in any case. Tak semestinya apabila laki tu baik dengan anda, dia nak usha anda. Tidak tidak tidak. Unless dia dah naik bulu. Itu lain cerita.

6. Keras.
Aku faham. Sestengah perempuan bersikap keras dekat lelaki sebab tak nak lelaki tu amik advantage ke atas dia. Orang perempuan macam ni selalu dikategorikan dalam golongan siqoh. Bagus. Namun, apa yang aku perasan. Sesetengah orang perempuan tu dia bersikap terlalu 'keras' sampaikan aku yang lelaki ni rasa takut serta pelik. Ingat, orang perempuan tu lembut asalnya. Kalau cuba dipaksa jadi keras, buruk jadinya. tegas tak apa.Tapi jangan keras.

selamat selamat!


*ini bukan tips nak pikat lelaki ye. harap maklum.

Nurun Amni.

No comments:

Post a Comment