Wednesday 27 April 2011

Bismillahirrahmanirrahim . . .

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku
Pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatan untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati, izinkanlah aku
Menyentuh hati seseorang
Yang hatinya sentiasa bertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu, rindukanlah aku
Pada seseorang yang menyukai zuhud
Dan merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu
Melebih kenikmatan indahnya bermunajat
Di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya Allah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih
Dan terjatuh dalam perjalanan panjang
Menyeru manusia kepada-Mu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling
Justeru dari sisinya dapat aku mendekati -Mu

Ya Allah
Jika Kau menghalalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku terleka dan melampaui batas 
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki-Mu
Dan rindu abadiku hanya kepada-Mu
Amin, Ya Rabbul Alamin.



No comments:

Post a Comment